Prastaří

Hlavní frakcí v Jharkendaru jsou Prastaří, kteří na ostrov připluli před několika měsíci. Podle předpovědi představeného Adanova chrámu mají v Jharkendaru nalézt mocnou zbraň na obranu proti Beliarovi. Prastaří jsou prapůvodní obyvatelé námi známého kontinentu a ve Varantu po sobě zachovali chrámy, jejichž ruiny důvěrně známe z Gothica 3. Můžeme si je připodobnit k rozvinuté společnosti aztéckých indiánů z Jižní Ameriky. Struktura této společnosti stojí na kastovním systému. Jednotlivé kasty jsou: Kněží, Válečníci, Stavitelé, Strážci smrti a Léčitelé. Každá z nich se stará o určité potřeby společnosti a jejich bližší popis si můžete přečíst v samostatné záložce v této sekci.

Piráti

Piráti jsou námořní lupiči, kteří přepadávají nic netušící obchodní lodě, ale často loupí i na pobřeží, kde napadávají nechráněné osady. Obchodní galeony nebo cennosti zbohatlíků ve městech na pobřeží byly pro piráty vždy velkým lákadlem. Kolikrát stačil jediný pohled na černou vlajku s lebkou a překříženými hnáty, a posádky obchodních lodí byly podělané hrůzou. Právě kvůli svému řádění jsou často pronásledování. V těchto kritických chvílích je pro piráty dobré se někam ukrýt i s uloupenou kořistí, a to nejlépe někde na opuštěném ostrově. Pak už jen zbývá si počkat na prosluněné pláži u táboráku s flaškou toho nejlepšího rumu, až se hrozba přežene…

Skřeti divoké přírody

Skřeti divoké přírody jsou jediní prapůvodní obyvatelé Jharkendaru. Nejsou to uctívači Beliara a po celé generace zde žijí v harmonii s přírodou. Jeden kmen sídlí v bažinách poblíž řeky ve východní části údolí. S výpravou Prastarých zatím nepřišli do styku a je pouze na budoucích událostech, jak se budou jejich vzájemné vztahy vyvíjet.