Role Playing ve hře

Jedná se především o RP larp. Všichni hráči musí po většinu času ve hře hrát svou postavu a nevypadávat z role. Na RP je kladen velký důraz. Na larpu není zavedeno mnoho skillů, většina věcí se bude řešit přes RP. Např: Pokud hráč bude smlouvat s obchodníkem, nemá na to žádný skill, ale je čistě na jeho osobních schopnostech, jak si to zahraje a usmlouvá. Pokud budou všichni hráči dodržovat RP, bude larp jak pro lidi, tak pro hráče jistě mnohem zajímavější a zábavnější.

Pro ty co neví, co je RP. Tak je to zkratka slov Role Playing. Tedy hraní za svoji postavu. Čím víc budete hrát svou postavu, tím bude hra zábavnější. Toto je opravdu jedna z nejdůležitějších věcí. Hrajte si, ať vás to baví a užijete si skvělou zábavu a legraci. Uvidíte, naskytne se vám spousty situací, které budou díky RP vypadat opravdu dobře. Larp je založen na jednotlivcích a vzájemné interakci mezi nimi. Protože je společnost prastarých založena na kastovním systému, je vhodné, aby každý hráč jednal nejprve ve svém vlastním zájmu a potom v zájmu kasty, za kterou se rozhodl jet. Celá výprava do Jharkendaru je záchranná a průzkumníci by měli táhnout za jeden provaz, aby přežili a zachránili před Beliárem svoje druhy na pevnině.

 

Herní stavy

Na akci se vaší postavě mohou stát různé věci. Tyto věci budeme pro zjednodušení nazývat herní stavy. Herní stavy najdete především v kouzlech, alchymii a různých jiných dovednostech jako jejich herní následky. Pokud vám někdo zahlásí název určitého stavu, měli byste hrát RP podle daného stavu. Každý stav má své dané RP tak prosím všechny hráče, aby toto RP 100 % dodržovali.

Příklad: Koupíte od obchodníka trávu z bažin, v klidu si jí vykuřujete na farmě, když v tom k vám někdo přijde (nějaké CP nebo Org) a nahlásí vám, že vás postihl stav intoxikace. Což je logické, když jste právě vykouřili trávu z bažin. Toto samozřejmě může být i automatické a různé stavy si můžete zahrát dle vlastního uvážení rovnou sami, bez toho aby vám to někdo říkal.

Na většinu těchto stavů existují různé způsoby, jak je vyléčit, ba dokonce jak jim předejít. To si ale budete muset zjistit až ve hře. Zde následuje seznam herních stavů. Obvykle stačí jen název, který již většinou vypovídá o RP daného stavu a pokud ho uslyšíte, budete hned vědět, jak to zahrát. V případě alchymie se můžete setkat s různými obměnami těchto stavů nebo dokonce i s dalšími herními stavy, které zde nejsou uvedeny. Proto je vždy přesný popis důsledku lektvaru podrobně popsán na přiloženém papírku u lektvaru. Popis u lektvaru má vždy přednost před následujícím seznamem!

 

Seznam herních stavů

1) Únava
Unavenou postavu bolí všechny části těla. Nemůže běhat ani se rychle pohybovat. Únavy se dá zbavit 10. minutovým odpočinkem. Pokud bude postava v této době vyvíjet nějakou další aktivitu, únava se prodlužuje o dalších 5 minut a tím i potřebná doba odpočinku.

2) Slabost
Postava je velice unavena, nedokáže běhat ani zvedat těžké předměty. Chodí pomalu a často usíná (dostává stav Spánek). Po 30 minutách efekt slabosti končí a postava získá již jen efekt Únava.

3) Spánek
Jedná se o popis běžného spánku. Postava dostává Sražení a na zemi usne hlubokým spánkem, ze kterého ji pomocí RP dokáže jakýkoliv hráč probudit. Spánek trvá asi 5 minut a je jen na hráči, za jak hluboký ho považuje, ale měl by si vždy s probouzením dát na čas.

4) Sražení
Sražená postava padá na zem a vypadá ji při tom vše, co drží, z rukou. Poté se může pomalu postavit na nohy a věnovat se předešlé činnosti.

5) Omráčení
Omráčená postava ztrácí vědomí a dostává stav Sražení, ale nezvedá se dalších 5 minut a nevnímá okolí, nesmí se nijak pohybovat, jakoby spala. Po 5 minutách se probouzí. Dříve může být probuzena např. třesením, fackami či vodou.

6) Opilost
Opilá postava dostává ztrátu koordinace a nedokáže rozumně myslet. Napadají ji různé hloupé nápady (kromě aktivity, které by ohrozily život hráče a chod larpu). Postava se motá, nechodí rovně … Je prostě opilá. Stav trvá asi 10 minut.

7) Intoxikace
Intoxikovaný hráč to asi přehnal s trávou z bažin. Všechny problémy mu odpluly po vodě, je klidný, vyrovnaný, až moc přátelský a přítulný. Nechce se mu bojovat, má hlad a je rád, že nemusí nic dělat (prostě zhulenej). Stav trvá asi 10 min.

8) Závislost
Postava získala závislost na určitou látku. Tedy tuto látku musí používat každou hodinu. Pokud vynechá svůj hodinový příděl, postava začíná být agresivní, dostává stav Únava a její jediný cíl je získat si další dávku dané látky. Pokud vynechá dva příděly za sebou, postava dostává Slepotu. Po dalších 20 minutách je postava ze závislosti i slepoty vyléčena.

9) Chtíč
Základní chtíč znamená, že postava je lehce nadržená. Pokud má možnost, tak se pokusí své choutky uspokojit, ale pokud ne, nebude dělat moc velké problémy a tento stav s rukama v klíně přečká. Rozhodně bude využívat příležitosti ke svádění a podlézání. Chtíč trvá 5 minut.

10) Amnézie
Pokud postava dostane amnézii, vymažou se jí vzpomínky na posledních 15 minut. Neví, co dělala, neví, jak se dostala, tam kde je a zřejmě se to bez cizí pomoci nikdy nedozví.

11) Halucinace
Postavě, která je postižena halucinací, se před očima začnou zjevovat nepravdivé, ale velice živé obrazy. Okamžitě ustává ve všech svých aktivitách a snaží se tyto přeludy pochytat, vypudit, ukrást a vše co vás zrovna napadne. Postava dává hlasitě najevo, co vidí a snaží se všechny přesvědčit, že je to opravdu skutečné. Tento stav trvá 5 minut.

12) Šílenství
Postavu popadne šílenství. Začne se chovat jako blázen (nemá pud sebezáchovy), má násilnické sklony a zaútočí na všechna nejbližší stvoření v okolí. Trvání tohoto stavu je vždy závislé na jeho zdroji (lektvar, magie, jiné) a bude vám hlášen.

13) Strach
Postava dostává takový strach, že okamžitě bere nohy na ramena a snaží se dostat co nejdále od člověka, z kterého má strach. Utíká plnou rychlostí, nezastavuje se a neohlíží se. Po cca 30ti metrech se postava cítí již bezpečněji, ale k dané osobě se minimálně 30 sekund nesmí přiblížit. Běh je doprovázen mohutným řevem a panikou.

14) Ovládnutí
Ovládnutá postava musí plnit příkazy hráče, který ji ovládá a nesmí se protivit jeho vůli. Příkazy musí souviset ze hrou. Jedinec v tomhle stavu neplní úkoly typu zabij se apod. Ovládaný hráč má skelný výraz a neprojevuje nijak emoce. Ovládnutí trvá 10 minut.

15) Vyvolání
Vyvolání se vztahuje jen na mrtvého hráče. Pokud mu někdo oznámí, že ho vyvolává, stává se z mrtvého hráče bestie vyvolávajícího a musí poslouchat jeho příkazy. Dostává stav Ovládnutí. Vyvolaný hráč vstane a připojí se ke svému pánu. Po dokončení této role, sdělí Strážci smrti, že byl vyvolán. Vyvolání trvá stejně jako ovládnutí 10 minut.

16) Otrava
Otráví postavu. Postavě je následujících 30 minut špatně, zvrací a má průjem. Postava je bílá a občas padá na zem. Po uplynutí 30 minut je již postavě lépe, ale stále občas ventiluje své tekutiny. Po dalších 30 minutách je postava zdravá a již jí je dobře. Celková doba trvání základní otravy je tedy 1 hodina. V alchymii existuje mnoho obměn a variací (vše vždy podrobně popsáno na daném lektvaru).

17) Vzplanutí
Pokud dostane postava vzplanutí, znamená to, že začala hořet. Hořící postava okamžitě přestane v aktivitě, kterou dosud dělala, začne zběsile pobíhat, řvát a válet se po zemi. Pokud postava nebude do 30ti sekund uhašena, umírá. Uhasit hořící postavu lze za pomocí dalšího člověka, který vás udusá, když se válíte. na zemi nebo poleje vodou. Tento stav vyrušuje stav Zamrznutí na dané osobě. Ta pak není ničím postižena.

18) Zamrznutí
Kolem hráče se vytvořila kostka ledu. Hráč je uvězněný uvnitř, nemůže se nijak pohybovat ani být zraněn jakoukoli zbraní. Zamrzne v pohybu, který zrovna vykonával. Zamrznutí trvá 10s, poté hráč rozmrzá. Tento stav vyrušuje stav Vzplanutí na dané osobě. Ta pak není ničím postižena.

19)Slepota
Postava nevidí vůbec nic. Hraje RP slepce. Pro velmi odvážné doporučujeme si oči převázat páskou a zkusit si to naostro. Stav trvá 10 minut.

20) Hluchota
Postava je hluchá jak poleno, neslyší žádné zvuky, ani hlasy. Velmi slabě (jakoby z dálky) slyší pouze věci, které jsou jí velmi hlasitým řevem zdůrazňovány. Doporučujeme ucpávky do uší pro pomoc reálného ztvárnění. Stav trvá 10 minut.

21) Němota
Postava nemůže mluvit, i když se o to vší silou snaží. Jediné, co z ní může vycházet, jsou chraplavé zvuky, které v žádném případě nepřipomínají jakoukoli řeč. Stav trvá 10 minut.

22) Ztráta koordinace
Postava není schopná se pohybovat bez pádů – co 5 kroků, to pád. Není schopná běhat, ani se nijak rychle pohybovat, je ráda, že se udrží na nohou, což se jí stejně moc nedaří. Stav trvá 10 minut.

23) Ochromení
Postavu postihlo rozsáhlé fyzické ochromení těla. Postava dostává kombinaci stavů Slepota, Hluchota a Ztráta koordinace s dobou trvání 10 minut.